Zaslal: st červenec 04, 2012 9:35 am Předmět: Kdo (a kdy) platí nemocenskou?
Zdravím, obracím se sem s dotazem, než budu řešit jinde.
U předchozího zaměstnavatele jsem pracovala od dubna 2012 do června 2012, podala jsem výpověď dohodou, protože se mi zhoršil zdravotní stav a musela jsem na neschopenku.
Můj příjem dělal cca necelých 10 tisíc. Na nemocenskou jsem nastoupila nějak 12.5., v den výplat. Přišly mi peníze za duben, ale výplatní pásku mi nedali (ani když jsem byla potom ještě cca 3x v práci kvůli různým papírům). Papír na peníze jsem donesla 1.6., doktor mi řekl, že to tak stačí, tak jsem se po tom víc nepídila. V práci jsem dostala vynadáno, že to nesu pozdě a ať počítám s tím, že peníze dostanu až další výplatní termín. Pak jsem trochu zaurgovala na účetní a ta mi slíbíla, že peníze od zaměstnavatele dostanu normálně v červnu a od sociálky prý "do 30ti dnů".
No a teď nastal problém. Peníze od zaměstnavatele sice přisly v termínu, ale dle mých propočtů (ani další výplatní pásku nemám) mi zaplatil jen to, co jsem v květnu odpracovala, tudíž 1.-12.5. (cca 4500, měla jsem v tom příplatky za svátky atd.). Zbytek peněz doteď nemám a nevím, kde se po nich shánět. Přece jen, už je červenec. Taky je mi divné, že by mi zaměstnavatel proplatil jen odpracovanou dobu, když jsem mu donesla neschopenku. Kdo tedy platí neschopenku a jak dlouho? Může mi teda zaměstnavatel poslat peníze na dvakrát, jakože odpracované jeden termín a z neschopenky až ten další? Kdy jsem zaměstnanec a pracuju na směny, jak se vypočítává neschopenka? Začínám dost stresovat, už je to fakt dlouho a já čekala ty peníze dnes, s přídavkama na dítě z OSSZ.